niedziela, 25 marca 2012

DIY - portfelowy próbnik kolorów czyli jak ograniczyć dublowanie się lakierów do paznokci!


Znacie ten ból gdy na zakupach wypatrzycie lakier który tak wpadnie w oko ze musicie go mieć a w domu okazuje się że macie już taki odcień?
ja znam. Ostatnio gdy byłam w szale zakupowym lakierów Bell [w lutym kupowałam je namiętnie] przytrafiło mi się kupić lakier który już miałam - przychodzę do domu a tam Bell 541 już jeden jest! Na szczęście Pani w mojej osiedlowej drogerii wymieniła mi go na inny kolor bez najmniejszego problemu - gdybym kupiła go w Rossmannie [gdzie swoją drogą nie ma kosmetyków tej marki] niestety nie mogłabym go wymienić bo... "kolorówki nie wymieniamy nawet jak jest zapakowana i jest paragon" - raz tak usłyszałam i teraz staram się nie robić zakupów spontanicznie. W ostatniej notce lakierowej klik w której pokazywałam Wam moje zbiory obiecałam że czym się z Wami podzielę :)

Do sedna sprawy! Jak ograniczyć ilość lakierów? jak nie dać się skusić na kolejny lakier w tym samym odcieniu?

Można omijać drogerie/sklepy internetowe/allegro szerokim łukiem albo zrobić sobie własny próbnik który nie zajmuje dużo miejsca a w każdej chwili możemy go wyciągnąć - przyłożyć do lakieru który chcemy kupić i zastanowić się "czy aby na pewno chce go kupić/czy różni się od tych które mam".

 
 
Zrobienie jego nie zajmuje dużo czasu - możemy go zrobić na różne sposoby. Ja użyłam
:

- przezroczysty kawałek plexi - nie kupiłam wyciągnęłam z ramki ze zdjęcia - można użyć sztywniejszej koszulki do dokumentów.
- elastyczna włókninowa taśma samoprzylepna - taka od opatrunków - dobrze się na niej pisze - można pisać na plexi ale napis jest słabo widoczny - można też opis dokleić.
- cienkopis do pisania na płytach
- nożyk albo nożyczki do przycięcia odpowiedniego formatu.
- nooo i lakiery!


Ja akurat mam dość duży portfel więc mogę zrobić dłuższe próbniki - jeśli macie mniejszy możecie mieć kilka mniejszych.


Wiem że pomysł nie jest jakiś super nowatorski ale mam nadzieje że znajdą się osoby dla których będzie przydatny - dajcie znać czy takie posty się Wam podobają / czy chcecie ich więcej?
p.s. pomysł zapoczątkowała youtubowiczka Makeupsamouk choć z tego co piszecie w komentarzach wiele osób go stosuje :)

49 komentarzy:

  1. świetny pomysł! tym bardziej, że Twoja kolekcja kolorów jest pokaźna :) a jak spisuje się żółty z Sens..? ostatnio chodzi mi taki kolor po głowie...

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic na temat zoltego jeszcze nie jestem w stanie powiedziec - w tej chwili na paznokciach mam zielony.

      Usuń
  2. kurcze robilam cos podobnego, ale na kawalki okladki i szybko poodpryskiwalo mimo topa. Sprobuje jeszcze raz, ale obkleje jakąs tasmą papierową ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na roznych powierzchniach lekier roznie sie trzyma - zawsze mozna pomalowac - odczekac az wyschnie i zakleic tasma klejaca przezroczysta - bedzie jak zalaminowane :)

      Usuń
  3. Świetna myśl, ale jak sobie pomyślę o zrobieniu próbników dla prawie 300 lakierów.... i potem wyciąganie tego w sklepie :X No ale może powstrzymałoby to mnie od kupowania wciąż nowych :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, sam "ciezar" takiego probnika moglby byc terapia. Podejrzewam ze miny sprzedawcow bylyby bezcenne. :D

      Usuń
  4. Mój lakieroholizm na szczęście nie sięgnął jeszcze punktu dublowania kolorów... JESZCZE. Poza tym szalenie podobają mi się portfele takiego pokroju jak ten Twój, chyba sobie taki sprawię następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny pomysł:) też tak zrobię bo ciągle mam ochotę na nowy lakier, ale nie wiem czy już nie mam podobnego więc odchodzę;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł, tyle, że mam dość mały portfel, ale zawsze mogłabym zrobić coś takiego tylko z kolorami, które najczęściej mnie kuszą, tych akurat nie jest tak dużo, a to już by było ułatwienie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialne:) Ja zauważyłam, że sięgam po podobne kolory, po prostu lubię akurat takie, tak więc moje pudełko z lakierami nie jest specjalnie barwne:)

    Lakierowe dziewczyny zapraszam na mój konkurs na zdobienia wiosenne na pazurkach:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobry pomysł :) Tylko gdyby jeszcze chciałoby mi się go zrealizować... ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Smieti, świetny pomysł na próbnik! :) Jak znalazł dla wszystkich lakieromaniaczek.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten sposób pokazywała jedna z youtubowiczek, Makeupsamouk bodajże. Mam taki próbnik od dawna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak tak tak wiedzialam ze gdzies to widzialam ale nie pamietam skad - ona chyba juz nie nagrywa .

      Usuń
    2. No niestety nie, a szkoda bo jej tutoriale był świetne, a filmik dopracowane na 6+.

      Usuń
  11. Niedawno czytałam u kogoś o takim pomyśle, a skoro idea pojawiła się po raz kolejny w blogosferze oznacza to, że pomysł jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  12. Robiłam takie próbniki w zeszłym roku. Pomysł sprawdzał się tylko przez kilka dni, poźniej pogubiłam :D :)

    OdpowiedzUsuń
  13. szkoda, że nie napisałaś że oryginalny pomysł pochodzi od makeUPsamoUK

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam bardzo mało lakierów, także na razie nie potrzebuję takiego czegoś :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gdzieś już o tym czytałam. Pomysł świetny, ale z moją ilością lakierów chyba będę to 3 dni robić ;p

    OdpowiedzUsuń
  16. Smieti, ekstra pomysl cos dla mnie - jak tylko dorwe kawalek plexi.
    Dzieki!

    OdpowiedzUsuń
  17. haha no nie! świetne :) nie wpadłabym na to :)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Widziałam to kiedyś w jakimś filmiku, ale do dziś się nie zebrałam żeby wykonać taką lakierową ściągę.

    OdpowiedzUsuń
  19. pomysł fajny, ale głupio bym się czuła wyciągając w drogerii taki próbnik..

    OdpowiedzUsuń
  20. super pomysł, kiedyś go rozważałam, ale na szczęście do tej pory nie trafił mi się w zakupowym szale żaden dubel lakieru.

    OdpowiedzUsuń
  21. proste, a oczywiscie samemu by sie na to nie wpadło :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Genialne. Dla dziewczyn z wieloma lakierami, idealne :]

    OdpowiedzUsuń
  23. świetny pomysł. sama go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Robiłam coś podobnego, ale do użytku domowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. takie proste a nie wpadła na to hmmm

    OdpowiedzUsuń
  26. ja też mam takie. posegregowałam paseczki na kolory, dzięki temu jest jeszcze łatwiej :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Mam podobny próbnik - ale nie portfelowy :) Chyba się skusze na ten portfelowy :)

    OdpowiedzUsuń
  28. kurcze, świetny pomysł ! :)
    na pewno z niego skorzystam jak już wyhoduje moje paznokcie żeby nadawały się do malowania :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Niby już znałam tę metodę, ale zapomniałam... Dzięki za przypomnienie! Tym razem zamierzam zrobić takie próbniki :)) Zwłaszcza, że 90% mojego sporego zbioru lakierowego stanowią lakiery różowe, niezdublowanie odcienia powoli graniczy z cudem...

    OdpowiedzUsuń
  30. Ostatnio kupiłam dość podobny, aczkolwiek nie taki sam lakier. Różni się o ton od tego, który mam;D

    OdpowiedzUsuń
  31. Super pomysł, gdzieś go kiedyś już widziałam ale wciąż zapominam wykorzystać :) na szczęście jeszcze dublel mi się nie zdarzył :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Fajny pomysł! A portfel jest ze Stradivariusa?? Bardzo mi się podobał, ale na szczęście, póki co, opieram się pokusie kupna kolejnego ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. u mnie by się przydał "wzornik" cieni i róży :P już nie raz zdarzało mi się wrócić z udanych łowów z produktem w tym samym odcieniu, który posiadam. Dobrze, że jest allegro i wymianki na blogach :)

    OdpowiedzUsuń
  34. a moje próbniki tutaj: http://racjapielegnacja.blogspot.com/2012/05/porzadki-lakierowe.html :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Superpomysl :) A skad wziac pleksi dla 600 lakierow? :) I czy tasma trzeba zakleic miejsce, na ktorym sie pisze? Wczesniej korzystalam ze sloneczek, ale to niepraktyczne, by zabrac do sklepu. Portfel super, podeslesz linka do sprzedawcy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. portfel kupiony dawnoooo temu - szukalam tej aucji ale juz jej nie ma . wpisz na allegro portfel kopertowy

      Usuń
  36. Niesamowity pomysł!!! Zawsze mam z tym problem, a moja kolekcja jest całkiem spooooora i nie sposób zapamiętać wszystkich kolorów :) na pewno coś takiego sobie stworzę :)))

    OdpowiedzUsuń

Wpisy mające na celu tylko i wyłącznie autopromocje blogów lub wulgaryzmy będą usuwane.